Bibliografia Complementar

Bibliografia Complementar

* Blöndel, S. et alii (2002), "Investment in Human Capital Through Post-Compulsory Education and Training: selected efficiency and equity aspects", OECD, Economics Department, WP 333; * Carnoy, M. (1995), International Encyclopedia of Economics of Education, Londres e Nova Iorque, Elsevier;

· Carneiro, R. et al. (2000), O futuro da educação em Portugal - tendências e oportunidades; Lisboa, M. Educação;

· CEDEFOP (2003), Lifelong Learning: Citizens' Views, Luxembourg, EC;

· Chagas Lopes, M. et al (1998), « Financiamento da Educação", in A Evolução do Sistema Educativo e o PRODEP, Lisboa, DAPP/Ministério da Educação;

· Chagas Lopes, M. & A. Pinto (2001), "O Ensino Superior e a Formação e Aprendizagem ao Longo da Vida", In: Ensino Superior e Competitividade, Lisboa, CNAVES;

· Chagas Lopes, M. et al (2004), « School Failure and Intergenerational «Human Capital» Transmission in Portugal », ECER/EERA, Universidade de Creta, Education Online ( http://www.leeds.ac.uk )

· Chagas Lopes, M. & P. Goulart (2005), Educação e Trabalho Infantil em Portugal, Lisboa, MSST;

· Chagas Lopes, M. et al. (2005), « Does School Improve Equity ? Some Key Findings from Portuguese Data », ECER/EERA, Dublin, University College, Education Online ( http://www.leeds.ac.uk ) · Dustman , Ch. , Fitzenberger, B. & Stephen, M. (eds. 2007), "The Economics of Education and Training", Empirical Economics , Springer, Vol. 32 : 255-260

· EURYDICE (2000), Aprendizagem ao Longo da Vida:a contribuição dos sistemas educativos dos Estados Membros da UE, CE-DG, Educação e Cultura, Bruxelas;

Hirsch, D. (2002), « What works in Innovation in Education?", OECD, CERI · Hobcraft, J. (2000), « The Roles of Schooling and Educational Qualifications in the Emergence of Adult Social Exclusion", London, CASE/LSE, CASEpaper 43; Mephir, C. e M. Palme (2004), "Educational Reform, Ability and Family Background", Stockholm University, Institute of Fiscal Studies, W.Paper 10/04; · Kocher, C. & M. Gopal (1998), Enhancing Participation, Expanding Access: the Doublé Axis of Sustainable Educational Development, Washington, Institute for Education Plicy Studies; · Lazear, E. (1999), Educational Production, Cambridge, NBER W.Paper 7349; · Poutvaara, P. (2004), "Public Education in an Integrated Europe", CEBR/CESIFO - IZA Papers;

· Prostes da Fonseca, J.M. et alii (1998), "Reflexões sobre Democratização, Qualidade, Modernização", in A Evolução do Sistema Educativo e o PRODEP, Lisboa, DAPP/Ministério da Educação;

· Psacharapoulos, G. & M. Woodhall (1998), Cost Sharing in Education - Public Finance, School and Household Perspectives, Education Research Paper nº 27;

· Psacharapoulos, G., (2005), "Estreitar laços entre o ensino profissional e a investigação, a política e a prática no domínio da formação profissional: uma visão pessoal" in Revista Europeia de Formação Profissional, nº 36, 2005, pp. 76-82.

· Rau, M.J., St. Aubyn, M., Pereira, P.T. & Cunha, R.V. (2006), Equidade e Eficiência no Sistema Educativo: Antagonismo ou Complementaridade?Lisboa, Fundação Calouste Gulbenkian

· Sianesi, B. e van Reenan, J. (2000), The returns of Education - a review of the macroeconomic literature, London, CEE/London School of Economics.