Sumários
Conceitos chave em Marketing
29 Setembro 2014, 16:30 • CLARA MADALENA LOURENÇO TEIXEIRA DE ALMEIDA
Definição de Marketing
Conceitos chave
Exemplos práticos
Building customer relationships. Revision of chapter one.
29 Setembro 2014, 15:00 • Joanna Krywalski Santiago
1. The importance of customer satisfaction and customer relationships.
2. Steps in marketing process - step 4: building and managing profitable customer relationships.
3. Customer-perceived value and satisfaction.
4. Basic relationships and full partnerships.
5. The changing role of customer relationships.
6. Customer-managed relationships.
7. Partner relationship management (links inside and outside the organization).
8. Customer lifetime value (customer loyalty and retention, share of market and share of customer, and customer equity).
9. Customer relationship groups (strangers, butterflies, barnacles, true friends).
10. The changing marketing landscape (customers' frugality, digital age, globalization, not-for-profit marketing, sustainable marketing).
11. Apple case (first big case to analyze based on product and marketing concepts).
12. Discussion.
13. Resume of the chapter one. Questions. Doubts.
Cap. 1 - Importância e Âmbito do Marketing
26 Setembro 2014, 17:00 • Sandra Oliveira
Definição e processo do Marketing.
Perceber o mercado e as necessidades dos consumidores:
- Diferenças entre necessidades, desejos e procura;
- Ofertas de Mercado
- Miopia do Marketing
Exercício prático.
Apresentação
26 Setembro 2014, 15:00 • CLARA MADALENA LOURENÇO TEIXEIRA DE ALMEIDA
Apresentação da docente e da cadeira.
Definição e âmbito do Marketing.
Cap. 1 - Importância e Âmbito do Marketing
26 Setembro 2014, 14:30 • Sandra Oliveira
Definição e processo do Marketing.
Perceber o mercado e as necessidades dos consumidores:
- Diferenças entre necessidades, desejos e procura;
- Ofertas de Mercado
- Miopia do Marketing
Exercício prático.