Sumários
Marketing: Creating and Capturing Customer Value/ part I
25 Setembro 2014, 17:00 • Joanna Krywalski Santiago
1. Amazon.com case
2. Definition of marketing by Philip Kotler
3. Five-step model of the marketing process.
4. Customer needs, wants and demands.
5. Marketing myopia.
6. Understanding the marketplace (exchange, the market model, etc.).
7. Designing a Customer-Driven Marketing Strategy (definition, the main questions, examples).
8. Market segmentation and target marketing.
9. Brand's value proposition (what is a brand, brand equity, examples).
10. Marketing management orientations ( production, product, selling, marketing, and societal marketing).
11. The marketing mix and integrated marketing program.
Cases used:
1) What decisions do you need to take if your task is to sell 100 white T-shirts till tomorrow (unit cost: 2,5€)?
2) Creating and introducing new product (steps and decisions).
3) Examples of target marketing.
4) Why is brand equity so important? - examples.
Cap. 1 - Importância e Âmbito do Marketing
25 Setembro 2014, 15:30 • Sandra Oliveira
Definição e processo do Marketing.
Perceber o mercado e as necessidades dos consumidores:
- Diferenças entre necessidades, desejos e procura;
- Ofertas de Mercado
- Miopia do Marketing
Exercício prático.
Aula de Apresentação
25 Setembro 2014, 13:30 • Sandra Oliveira
Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação.
Aula de Apresentação
24 Setembro 2014, 17:00 • Sandra Oliveira
Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação.
Aula de Apresentação
24 Setembro 2014, 15:00 • Sandra Oliveira
Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação.