Sumários

Marketing: Creating and Capturing Customer Value/ part I

25 Setembro 2014, 17:00 Joanna Krywalski Santiago

 

1.        Amazon.com case

 

2.        Definition of marketing by Philip Kotler

 

3.        Five-step model of the marketing process.

 

4.        Customer needs, wants and demands.

 

5.        Marketing myopia.

 

6.        Understanding the marketplace (exchange, the market model, etc.).

 

7.        Designing a Customer-Driven Marketing Strategy (definition, the main questions, examples).

 

8.        Market segmentation and target marketing.

 

9.        Brand's value proposition (what is a brand, brand equity, examples).

 

10.    Marketing management orientations ( production, product, selling, marketing, and societal marketing).

 

11.    The marketing mix and integrated marketing program.

 

 

Cases used:

1)       What decisions do you need to take if your task is to sell 100 white T-shirts till tomorrow (unit cost: 2,5€)?

2)       Creating and introducing new product (steps and decisions).

3)       Examples of target marketing.

4)    Why is brand equity so important? - examples.


Cap. 1 - Importância e Âmbito do Marketing

25 Setembro 2014, 15:30 Sandra Oliveira

Definição e processo do Marketing.

Perceber o mercado e as necessidades dos consumidores:

  • Diferenças entre necessidades, desejos e procura;
  • Ofertas de Mercado
  • Miopia do Marketing

Exercício prático.


Aula de Apresentação

25 Setembro 2014, 13:30 Sandra Oliveira

Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação. 


Aula de Apresentação

24 Setembro 2014, 17:00 Sandra Oliveira

Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação. 


Aula de Apresentação

24 Setembro 2014, 15:00 Sandra Oliveira

Apresentação do Programa, Objectivos e Componentes de Avaliação.